Підшипник для роликових ковзанів
Власники роликових ковзанів (а також скейтбордів та самокатів) знають, що підшипник - важлива деталь їхнього спортивного обладнання. Саме на нього передаються навантаження, що виникають в результаті руху. З метою зменшення вартості продукту багато виробників ставлять на ролики недорогі підшипники, які швидко виходять з ладу. Виникає необхідність заміни підшипника, і тут недосвідченій людині легко помилитися.
Дуже часто продавці через свою непоінформованість або ж з банального бажання підзаробити пропонують підшипники підвищеного класу точності (ABEC9 або 2й клас за ГОСТ). Клас точності характеризує граничні відхилення основних параметрів підшипника, що, в свою чергу, впливає на швидкість обертання, ступінь тертя тіл кочення і, в кінцевому підсумку, на термін служби. Проте чи так необхідно ставити надточний і дорожчий підшипник для роликів, або ж його «побратим» звичайного класу точності впорається з навантаженням?
Розглянемо питання на прикладі найбільш поширеного підшипника для роликових ковзанів - 608ZZ нормального класу точності. Найпростіший - фірми СХ (країна приналежності бренду Польща) - витримує навантаження до 325 кг в русі (динамічне) і до 137 кг у спокої (статичне). Його гранична частота обертання - 32000 об / хв. Для порівняння: електродвигун без мультиплікатора видає 2800 об / хв, а колінчастий вал автомобіля обертається зі швидкістю 5000-6000 об / хв.
Візьмемо діаметр колеса роликового ковзана рівним 55 мм (ролики для агресивного і позашляхового катання). Тоді за один оборот колесо пройде відстань рівне π * d = 3,14 * 0,055 = 0,17 м / об. Розрахуємо швидкість, при якій досягається гранична частота обертання даного підшипника: 32000 об / хв * 0,17 м / об = 5440 м / хв = 326,4 км / год.
Ясна річ, що таку швидкість не зможе розвинути жоден любитель роликового катання. При їзді по місту роллер розганяється до 25-35 км / год, професіонали ж при спуску з гірки (даунхілі) досягають 150 км / год.
Залишається тільки додати, що у підшипника 608 зі 2м класом точності гранична частота обертання дорівнює 75000 об / хв. Щоб її досягти, необхідно розігнатися до швидкості понад 750 км / год.
Установка підшипників підвищеного класу точності доцільна в особливо відповідальних вузлах. Їх використовують в літакобудуванні, прецизійних верстатах і гоночних болідах. Навантаження, що виникає в процесі експлуатації роликових ковзанів, легко витримують і звичайні підшипники. Довгий термін служби забезпечать якісні підшипники фірм SNR (Франція) і SKF (Швеція).
На сайті компанії ВПК-Підшипник представлений широкий вибір підшипників. Зручний каталог та пошук допоможуть вам швидко знайти потрібний товар.
Всі статті
Підшипник 695 2RS — це ключовий представник серії мініатюрних радіальних шарикопідшипників, що став базовим стандартом для сучасної мікроелектроніки, робототехніки та точного приладобудування.
695 ZZ — це один із найбільш затребуваних представників серії мініатюрних радіальних кулькових підшипників. Завдяки компактним габаритам та здатності працювати на надвисоких обертах, цей типорозмір став базовим для сучасної прецизійної техніки. Маркування ZZ (або 2Z) вказує на наявність двох захисних металевих шайб, що надійно утримують мастило всередині та захищають вузол від пилу.
Сьогодні ми детально розглянемо підшипник 694 2RS, що демонструє поєднання компактності та надійного захисту. Це один з найбільш затребуваних мініатюрних підшипників для високоточного обладнання.
