Підшипник для роликових ковзанів
Власники роликових ковзанів (а також скейтбордів та самокатів) знають, що підшипник - важлива деталь їхнього спортивного обладнання. Саме на нього передаються навантаження, що виникають в результаті руху. З метою зменшення вартості продукту багато виробників ставлять на ролики недорогі підшипники, які швидко виходять з ладу. Виникає необхідність заміни підшипника, і тут недосвідченій людині легко помилитися.
Дуже часто продавці через свою непоінформованість або ж з банального бажання підзаробити пропонують підшипники підвищеного класу точності (ABEC9 або 2й клас за ГОСТ). Клас точності характеризує граничні відхилення основних параметрів підшипника, що, в свою чергу, впливає на швидкість обертання, ступінь тертя тіл кочення і, в кінцевому підсумку, на термін служби. Проте чи так необхідно ставити надточний і дорожчий підшипник для роликів, або ж його «побратим» звичайного класу точності впорається з навантаженням?
Розглянемо питання на прикладі найбільш поширеного підшипника для роликових ковзанів - 608ZZ нормального класу точності. Найпростіший - фірми СХ (країна приналежності бренду Польща) - витримує навантаження до 325 кг в русі (динамічне) і до 137 кг у спокої (статичне). Його гранична частота обертання - 32000 об / хв. Для порівняння: електродвигун без мультиплікатора видає 2800 об / хв, а колінчастий вал автомобіля обертається зі швидкістю 5000-6000 об / хв.
Візьмемо діаметр колеса роликового ковзана рівним 55 мм (ролики для агресивного і позашляхового катання). Тоді за один оборот колесо пройде відстань рівне π * d = 3,14 * 0,055 = 0,17 м / об. Розрахуємо швидкість, при якій досягається гранична частота обертання даного підшипника: 32000 об / хв * 0,17 м / об = 5440 м / хв = 326,4 км / год.
Ясна річ, що таку швидкість не зможе розвинути жоден любитель роликового катання. При їзді по місту роллер розганяється до 25-35 км / год, професіонали ж при спуску з гірки (даунхілі) досягають 150 км / год.
Залишається тільки додати, що у підшипника 608 зі 2м класом точності гранична частота обертання дорівнює 75000 об / хв. Щоб її досягти, необхідно розігнатися до швидкості понад 750 км / год.
Установка підшипників підвищеного класу точності доцільна в особливо відповідальних вузлах. Їх використовують в літакобудуванні, прецизійних верстатах і гоночних болідах. Навантаження, що виникає в процесі експлуатації роликових ковзанів, легко витримують і звичайні підшипники. Довгий термін служби забезпечать якісні підшипники фірм SNR (Франція) і SKF (Швеція).
На сайті компанії ВПК-Підшипник представлений широкий вибір підшипників. Зручний каталог та пошук допоможуть вам швидко знайти потрібний товар.
Всі статті
Підшипник з позначенням 604 є ще одним представником сімейства мініатюрних радіальних шарикових підшипників, дещо більшим за 603-й, але все ще зберігає свою компактність та універсальність. Його використовують у вузлах, де потрібне надійне обертання в умовах обмеженого простору. Особливу увагу заслуговують його закриті версії: 604 ZZ (з металевими шайбами) та 604 2RS (з гумовими ущільненнями), що забезпечують різний рівень захисту від зовнішніх впливів.
Підшипник з позначенням 603 є ще одним поширеним типом мініатюрного радіального кулькового підшипника, трохи більший за розмірами, ніж його "молодший брат" 602, але зберігає при цьому компактність і універсальність. Він знаходить широке застосування у вузлах, де потрібне надійне обертання при обмеженому просторі. На особливу увагу заслуговує його закрита версія 603 ZZ, що забезпечує додатковий захист від зовнішніх впливів.
Підшипник з позначенням 602 являє собою мініатюрний радіальний кульковий підшипник, що набув широкого поширення завдяки своїм компактним розмірам, універсальності та надійності. Незважаючи на свої скромні габарити, цей тип підшипника відіграє ключову роль у роботі багатьох механізмів, від високоточного промислового обладнання до несподіваних побутових приладів.