Клас точності підшипників
Коли споживач стикається з питанням вибору підшипника на заміну того, що вийшов з ладу, він повинен знати його основні характеристики. Такими є тип підшипника, його позначення і розмір. У ряді випадків потрібне уточнення деяких додаткових характеристик: наявність захисної кришки, матеріал сепаратора, клас точності. Сьогодні зупинимося докладніше на останньому.
Що таке клас точності підшипника?
Це характеристика вказує на точність виготовлення деталей підшипника, тобто мінімальний допуск, що встановлюється на тіла і дорожкі кочення, співвісність вісей, посадковий (внутрішній) діаметр.
Навіщо потрібен клас точності?
Даний параметр впливає, в першу чергу, на точність, швидкість обертання, плавність ходу і термін служби. У авто- і машинобудуванні загального призначення застосовуються підшипники нульового (нормального) класу точності. Високий клас точності потрібен лише в тому випадку, коли підшипник ставиться в вузол, що вимагає високої точності роботи - наприклад, в шпинделях верстатів і високошвидкісних вузлах.
Якими бувають класи точності?
В системі ГОСТ існують шість класів (наведені в порядку зростання):
0 - нульовий або нормальний, найчастіше не вказується в маркуванні;
6 - підвищений;
5 - високий;
4 - прецизійний;
Т - особливо прецизійний;
2 - надпрецизійний.
Дана система діє на території більшості країн колишнього СРСР.
Імпортні підшипники в основному маркуються в системі ISO (Європа) або ABEC (США), причому класів точності виділяють п'ять.
Нижче представлена таблиця відповідності класів точності в різних системах:
ГОСТ | ISO | ABEC | Точність виготовлення |
Нормальний |
P0 |
ABEC1 |
нормальна |
Клас 6 |
P6 |
ABEC3 |
підвищена |
Клас 5 |
P5 |
ABEC5 |
висока |
Клас 4 |
P4 |
ABEC7 |
прецизійная |
Клас 2 |
P2 |
ABEC9 |
надпрецизійна |
Підшипники високих класів точності застосовуються у високоточних вузлах: в шпинделях комп'ютерних жорстких дисків і магнітофонних головках, друкувальних пресах і обладнанні, вживаному в металургії. Надпрецизіоні підшипники використовуються там, де необхідно забезпечити найвищі швидкості обертання: в стоматологічних інструментах (зубних дрилях), турбінах авіатехніки, центрифугах і турбокомпрессорах. Найчастіше такі підшипники виробляють штучно, під замовлення, і їх неможливо придбати у вільному доступі.
Підшипники високого класу точності ні в якому разі не можна заміняти підшипниками без класу або з більш низьким класом точності. Це негативно позначиться на роботі механізму в цілому. Заміна ж підшипників нульового класу на високоточні недоцільна і не дасть ніяких відчутних поліпшень в роботі вузла.
Також слід згадати про підшипники для роликів та скейтів: найчастіше продавці, бажаючи заробити, наполягають на тому, що потрібен підшипник класу ABEC-5, ABEC-7, а то й ABEC-9. Проте в даному випадку має сенс придбати звичайні підшипники виробника преміум-класу - NSK, Koyo, SNR або SKF. Високий клас точності підшипника 608zz потрібен в тому випадку, якщо він розганяється до швидкості 700 км / год. Ролери і скейтери, як правило, розганяються максимум до 150-200 км / год.
Всі статті
Ущільнення SKF HMSA10 RG: Надійний захист для обладнання
У сучасному промисловому виробництві надійність та довговічність обладнання відіграють ключову роль. Одним із ключових компонентів, що забезпечують безперебійну роботу механізмів, є ущільнення. Компанія SKF розробила нове покоління манжетних ущільнень HMSA10 V, які відповідають найвищим стандартам якості та ефективності.
Сучасна логістика неможлива без вантажних перевезень, а ключовим елементом цих перевезень є напівпричіп. Його унікальна конструкція, що дозволяє розподіляти навантаження між тягачом та самим напівпричепом, зробила його незамінним інструментом для транспортування різних вантажів на будь-які відстані. У цій статті ми розглянемо особливості конструкції напівпричепів, сфокусувавшись на механізмі зсувного даху та ролі підшипників у роботі.